Je bedrijfsauto als reclamemiddel inzetten? Dit zijn de mogelijkheden

Je bedrijfsauto is een investering om je bedrijfsactiviteiten uit te kunnen voeren. Dus waarom zou je deze investering niet inzetten om je bedrijf bij potentiële klanten onder de aandacht te brengen? In dit artikel vertellen we je wat de mogelijkheden daarvoor zijn.

Magneetplaten

Magneetplaten zijn de meest goedkope manier om met je bedrijfsauto reclame te maken. Voor een paar tientjes heb je al een paar magneten. Het grote voordeel van de magneten is dat je ze met een handomdraai van je auto kunt verwijderen. Ideaal als je bijvoorbeeld in je vrije tijd geen reclame voor je bedrijf wilt maken.

Magneetplaten zijn in verschillende afmetingen verkrijgbaar en kunnen op maat worden ontworpen zodat de uitstraling geheel in lijn is met de rest van je communicatie-uitingen. Het nadeel van de magneetplaten is dat ze relatief goedkoop ogen en dat ze vaak flink afwijken van de kleur van de autolak. Kortom, het is een effectieve en goedkope manier om je bedrijf te promoten, maar er zijn betere alternatieven als je wat meer budget hebt.

Autobestickering

Autobestickering is de meest toegepaste vorm van autoreclame. Je kunt er alle kanten mee op. Van een eenvoudig logo tot een grote full color boodschap. In tegenstelling tot magneetplaten heb je met autobestickering het gehele oppervlak van de auto tot je beschikking om je reclameboodschap mee te communiceren. Maar daar ligt nu ook net het gevaar: een overdaad aan prikkels waardoor je boodschap bij voorbijgangers niet meer goed overkomt.

Aandachtspunten bij autobestickering

Om ervoor te zorgen dat de kans zo groot mogelijk wordt dat je reclameboodschap door je doelgroep wordt opgepikt, dien je in ieder geval met het volgende rekening te houden:

Focus met de reclameboodschap op het grootste probleem of behoefte van je doelgroep.
Gebruik alleen afbeeldingen als ze de tekst ondersteunen of de aandacht naar de tekst toetrekken.
Vermeld alleen je belangrijkste contactgegevens: je bedrijfsnaam, website, en telefoonnummer.

Door je boodschap zo gefocust mogelijk te houden en alle afleidingen te elimineren, is de kans groot dat iemand die de reclame ziet de boodschap begrijpt en goed kan verwerken. Vergeet immers niet dat autoreclame in de meeste gevallen maximaal enkele seconden bekeken kan worden. Uitzonderingen zijn natuurlijk als je auto ergens geparkeerd staat en iemand voorbij loopt of als iemand lange tijd achter je auto aanrijdt.

Carwrapping

Carwrapping ligt in het verlengde van autobestickering, maar het grote verschil is dat de auto in zijn geheel met folie wordt ingepakt. Voorbeelden van auto’s maar carwrapping op is toegepast, zijn bijvoorbeeld de bekende Red Bull auto’s met een blikje op het dak.

Carwrapping is met name relevant als je de hele auto in de kleuren van de huisstijl van je bedrijf wilt bestickeren. Het is een prima vorm van autoreclame, mits je rekening houdt met de aandachtspunten die we zojuist met je gedeeld hebben bij het bespreken van autobestickering.

Waar kun je het beste terecht voor autoreclame?

Het beste is om de autoreclame bij een signbureau te laten ontwerpen en te laten monteren. Bij een signbureau werken specialisten die dagelijks met autoreclame in de weer zijn en dus veel kennis hebben over hoe ze ook voor jouw bedrijf opvallende reclame kunnen maken.

Een voorbeeld van een signbureau dat veel ervaring heeft met autoreclame, is Objekt Reclame uit Moordrecht. Bezoek hun website hier: objektreclame.nl/. Ben je benieuwd naar welke vormen van voertuigreclame er nog meer mogelijk zijn. Bezoek dan deze pagina: objektreclame.nl/signproducten/voertuigreclame/.
Dit reclame-artikel is geplaatst door (Sjoerd Hansen), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Sjoerd Hansen), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

Uw expert voor auto-onderdelen op internet is autodoc.BE